Direktlänk till inlägg 7 november 2008

Kan Anna sluta säga "ehm..."?

Av Conny - 7 november 2008 21:29

Ikväll är det slappkväll med Idol. Rocktema ikväll och främst undrar jag så här på förhand hur Alice, en av mina favoriter, ska fixa det. Hon ser ju så snäll och söt ut och man kan väl inte säga att rösten signalerar hårdrock. Pallar hon?


Kvällens uppträdanden

Johan – Killen är ju inte min favorit. Snällt uttryckt. Men ”Poison” gör han faktiskt bra, tycker att han haft bättre koll på rösten de två senaste veckorna. Hans bästa framträdande hittills. Med hjälp av fjortisar och fulladdade halebop kontantkort sitter han garanterat säkert ikväll.


Lars – Skönt att killen är tillbaka från rymdresan efter de två senaste veckornas psykbryt som kulminerade med ”De börjar verka kärlek bannemej” förra fredagen. ”Smells like teen spirit” gör han kanonbra. Lars är tillbaka på min favorittopp och sitter säkert ikväll.


Anna – Jag tycker Anders Bagge ger den bästa jury-kommentaren. Skakigt i början, men det tar sig. Men jag är inte helt säker på att Anna sitter säkert ikväll. Tycker fortfarande att hennes framträdanden blir lite tråkiga i tv-rutan. Och snälla, kan ingen medierådgivare få Anna att sluta säga ”ehm..” i varannan mening?


Robin E – Rock-Robin får chansen att briljera inom sin favoritgenre. Och tar den! Riktgt bra, avspänt och coolt. Robin E MÅSTE sitta säkert. Annars sparkar jag ut tv:n. Eller slutar kolla på ”Idol” i alla fall.


Robin B – ”Dude looks like a lady” är inte någon av mina favoritrocklåtar. Och Robin B inte någon av mina favoritidoler. Dömt att misslyckas? Nej, Robin lyfter och i mina ögon gör sitt bästa framträdande hittills. Räcker det? Jag är faktiskt inte helt säker.


Alice – Min favorit levererar igen, även om jag inte riktigt kan hålla med Andreas förslag om att hon ska byta genre. Alice ska leverera lugna, vackra låtar, då är hon som underbarast. Hon får gärna sjunga mig till sömns…Sitter hon då säkert? Jag är, tyvärr, lite osäker. Det lär bli jämnt ikväll och då brukar det vara tjejerna som ligger pyrt till.


Kevin – Man kan inte neka till att killen är duktig, sen kan man tycka vad man vill om hans lite påträngande och happy go lucky-stil (en väldigt positiv attityd, nästan överdriven). ”Living on prayer” gör han riktigt bra även fast hela låten är publikfrieri på hög nivå. Men skit i det. Kevin sitter välförtjänt stensäkert!


Summa sumarum. Alla var bra ikväll, som helhet den klart bästa ”Idol”-kvällen för säsongen. Tyvärr tror jag någon av tjejerna ligger pyrt till ikväll också. Det är inte rättvist, men det är så det är.

Det är svårare än någonsin att spå vilka som "hänger löst" men jag tror att Alice, Anna och Robin B får stå och svettas på scenen.

Tyvärr tror jag Alice ryker.

 
 
(~*Ystra Virvelsvans i vått och torrt*~)

(~*Ystra Virvelsvans i vått och torrt*~)

7 november 2008 21:44

Nog vore det rena rama marddrömmen om Alice åker ut. Jag tycker att hon överträffar och utklassar Johan helt.

Önskar att jag hade ett kontantkort med några hundra på så att jag kunde skicka röster på både Anna, Lars och Alice. Men det har jag inte och det borde vara förbjudet att rösta mer än en gång (per sändning) på varje idol. Det hela skulle ge en mer korrekt bild av vem svenska folket egentligen gillar bäst.

http://ystra-virvelsvans.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ellie

8 november 2008 13:12

OK, jag har ju inte följt Idol, råkade titta lite ikväll.. måste ju säga att om det var BÄSTA idol-kvällen för säsongen, så vågar jag inte ens tänka på vad ni stackars tittare behövt utstå tidigare?!? Och den här Lars.. det måste ju vara ett skämt?? Snälla säg att det är ett skämt? Brorsan, jag hoppas där är massor av ironi mellan raderna.. annars blir jag orolig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Conny - 7 augusti 2015 16:01

Hittade precis ett intressant blogginlägg. ”Har du en olustig känsla? Då har du tänkt en olustig tanke”. Kanske är det så. Just nu känns det lite jobbigt. Och har en dålig känsla, som att något dåligt kommer att hända. Men försöker at...

Av Conny - 5 juli 2015 16:23

Två arbetsdagar kvar till semester och det är efterlängtat. Det händer mycket hela tiden. Inte alltid positiva saker. Ser ut som att det kommer att bli kallt och regnigt, i alla fall i början av semester. Vilken överraskning    Men vet ni vad? Ja...

Av Conny - 14 juni 2015 18:24

"You fall in love and you get hurt. You don't and the worst that can happen is you get lonely"  De finns där, men rädslorna ska inte vinna den här gången. Det känns som att det är något fint på gång. Ditt leende, ditt stora hjärta, din fina rygg,...

Av Conny - 4 juli 2013 17:33


    Blev en snabbvisit i den kungliga hufvudstaden tisdag-onsdag. Ett väldigt kort men välbehövligt avbrott från Varberg och lägenheten. En del tycker det är lite märkligt att jag reser iväg på egen hand, men jag tycker det är så skönt att kom...

Av Conny - 10 november 2012 09:53

Du är faktiskt 34 nu. Är det inte dags att slå sig till ro? Inte träffat någon än?Va? 34? Singel? Tack för upplysningarna. Jag behöver påminnas ibland, jag är inte alls fullt medveten om att jag lever utanför normen. Varför sitter jag här i kalli...

Ovido - Quiz & Flashcards