Alla inlägg den 7 november 2008

Av Conny - 7 november 2008 22:37

Jag är ju inte bra att tippa hur det ska gå i "Idol" i alla fall.

Ingen av dem jag trodde skulle hänga löst gjorde det. Men ikväll var det nog jäkligt jämnt och därmed svårtippat.

Är glad att Alice klarade sig. Personligen har jag svårt att förstå att Lars åker ut, men med tanke på Idols huvudsakliga målgrupp (tjejer 14-18 år) så är det inte helt oväntat. 

Av Conny - 7 november 2008 21:29

Ikväll är det slappkväll med Idol. Rocktema ikväll och främst undrar jag så här på förhand hur Alice, en av mina favoriter, ska fixa det. Hon ser ju så snäll och söt ut och man kan väl inte säga att rösten signalerar hårdrock. Pallar hon?


Kvällens uppträdanden

Johan – Killen är ju inte min favorit. Snällt uttryckt. Men ”Poison” gör han faktiskt bra, tycker att han haft bättre koll på rösten de två senaste veckorna. Hans bästa framträdande hittills. Med hjälp av fjortisar och fulladdade halebop kontantkort sitter han garanterat säkert ikväll.


Lars – Skönt att killen är tillbaka från rymdresan efter de två senaste veckornas psykbryt som kulminerade med ”De börjar verka kärlek bannemej” förra fredagen. ”Smells like teen spirit” gör han kanonbra. Lars är tillbaka på min favorittopp och sitter säkert ikväll.


Anna – Jag tycker Anders Bagge ger den bästa jury-kommentaren. Skakigt i början, men det tar sig. Men jag är inte helt säker på att Anna sitter säkert ikväll. Tycker fortfarande att hennes framträdanden blir lite tråkiga i tv-rutan. Och snälla, kan ingen medierådgivare få Anna att sluta säga ”ehm..” i varannan mening?


Robin E – Rock-Robin får chansen att briljera inom sin favoritgenre. Och tar den! Riktgt bra, avspänt och coolt. Robin E MÅSTE sitta säkert. Annars sparkar jag ut tv:n. Eller slutar kolla på ”Idol” i alla fall.


Robin B – ”Dude looks like a lady” är inte någon av mina favoritrocklåtar. Och Robin B inte någon av mina favoritidoler. Dömt att misslyckas? Nej, Robin lyfter och i mina ögon gör sitt bästa framträdande hittills. Räcker det? Jag är faktiskt inte helt säker.


Alice – Min favorit levererar igen, även om jag inte riktigt kan hålla med Andreas förslag om att hon ska byta genre. Alice ska leverera lugna, vackra låtar, då är hon som underbarast. Hon får gärna sjunga mig till sömns…Sitter hon då säkert? Jag är, tyvärr, lite osäker. Det lär bli jämnt ikväll och då brukar det vara tjejerna som ligger pyrt till.


Kevin – Man kan inte neka till att killen är duktig, sen kan man tycka vad man vill om hans lite påträngande och happy go lucky-stil (en väldigt positiv attityd, nästan överdriven). ”Living on prayer” gör han riktigt bra även fast hela låten är publikfrieri på hög nivå. Men skit i det. Kevin sitter välförtjänt stensäkert!


Summa sumarum. Alla var bra ikväll, som helhet den klart bästa ”Idol”-kvällen för säsongen. Tyvärr tror jag någon av tjejerna ligger pyrt till ikväll också. Det är inte rättvist, men det är så det är.

Det är svårare än någonsin att spå vilka som "hänger löst" men jag tror att Alice, Anna och Robin B får stå och svettas på scenen.

Tyvärr tror jag Alice ryker.

Av Conny - 7 november 2008 18:01

Det här skrev jag i min blogg på lunar för längesen. Men det är ganska kul.

Aftonbladet.se apropå åskväder:
"I de fall en person omkommer beror det oftast på att hjärtat eller andningen stannat. Något som lätt inträffar då blixten slår ned direkt på en människa."
Åh fan. Tack Aftonbladet för att ni klargjorde detta för oss. Beror inte dödsfall ALLTID på att hjärtat och andningen stannar?

Ovido - Quiz & Flashcards