Alla inlägg under januari 2010

Av Conny - 26 januari 2010 16:50

Blev oplanerat jobb idag.

Var riktigt skönt, har varit så ruggigt förslappad och trött sedan jag kom hem från resan, så behövde verkligen det här för att komma igång.

Har varit en bra idag. Jag trivs med att vara igång.

Nu blir det pappsen ett par timmar..kanske ett par slush också :)

Kram på er!


Av Conny - 18 januari 2010 21:01

http://www.avigsidan.com/avigsidan/fpict/avlagsen_kontroll_brev.html

Det här tycker jag är sanslöst roligt.

Glöm inte att läsa själva bruksanvisningen i sin helhet

http://www.avigsidan.com/avigsidan/fpict/avlagsen_kontroll.html

Av Conny - 18 januari 2010 19:23

Hemma igen efter en härlig vecka i Playa del Americas på Teneriffa. Känns både skönt och jobbigt. Kommer att sakna solen, värmen och hur roligt vi hade, framför allt fram till torsdagen.


Lördag

Åkte ut till Jimmy på kvällen. Var lika bra att sova där eftersom det väntade tidig uppstigning på söndagen. Hade resfeber båda två. Drack tre folköl var och så smuttade jag lite på ett glas vin (uscha) och lite raki eller vad tusan det heter (äckelpäckel). Inte för att bli full, mest att bli slö och kunna sova lite. Gick väl och la oss vid elvatiden.


Söndag

Alkoholen hjälpte inte. Sov inte mycket, två timmar på sin höjd. 03.30 var det dags att stiga upp. Min första kommentar när Jimmy knackade på toadörren och sa något i stil med "god morgon, nu är det äntligen dags" var "Vad vill du, fucktard?". Den som känner mig och Jimmy vet att det är vårat sätt att skämta på.

Iväg till flygplatsen och incheckningen och säkerhetskontrollen. Jimmy blir stoppad av en bitter säkerhetsvakt. Hon ber honom med väldigt bestämd röst att packa upp sitt handbagage. Tankarna börjar rulla. Vad har tokstollen nu glömt att packa ur väskan? En stilett? Har han lånat ut väskan till en knarkare som gömt sitt gräs där?

Necessären öppnas och tjejen plockar upp ett paket spaghetti. Hon brister ut i ett litet skratt och vi får gå vidare.

Flygresan går bra, lite luftgropar mot slutet.

Jag tyckte att det kittlade gott.

Jimmy såg lite blek ut.

Framme. Kliver ur planet och det var varmt och gott. Transfern från flygplatsen till hotellet i Playa del Americas tog bara en halvtimme.

Hotellet såg fint ut. Rummen var dock inte klara när vi checkat in, så vi fick sätta oss i hotellbaren och ta en gratis drink. Blev en öl som var en av de minsta de kunde hitta. Vi började gny lite.

Efter knappt 45 minuter fick vi dock nycklarna och kunde gå upp till rummet. Om nu kortet hade fungerat. Hur vi än försökte öppna dörren så gick det inte. Bara att gå ner till receptionen, så de skickade upp en tekniker. Han fick upp dörren och försökte förklara för mig hur man skulle öppna en dörr. Han läspade och pratade spanska, så det var aningens svårt att hänga med i svängarna. Det verkade dock även som om han förstod att något var fel. Helt plötsligt hade han dock försvunnit.

Under tiden konstaterade vi att rummet var väldigt litet, vi trodde också att vi bara fått en dubbelsäng, men tack vare syrrans instruktion fick vi isär den till två ;)

Jag gick ner och efterfrågade teknikern igen och den här gången fixade han dörren så att man inte behövde dra handtaget upp, sen ner och sen putta på dörren, utan bara öppna på det gamla vanliga hederliga sättet.

Sedan satte vi oss på balkongen och tog en grogg. Efter att ha känt oss lite besvikna och trötta så började det kännas riktigt bra. Rom & cola. Varmt och skönt.

Blev på lite partyhumör. Därför blev jag nog lite ilsken när Jimmy ville gå och lägga sig istället för att gå ner och utforska centrum. Men var ett klokt beslut. Vi var så trötta! Slocknade fort.


Måndag-torsdag

Måndagen-torsdagen kan sammanfattas med ett ord - super! Och nu menar jag inte bara super som i det man gör med alkohol. Vi låg vid poolen, var ute och gick på strandpromenaden på dagarna och - drack grogg (uttalas för övrigt med o och inte å). På kvällarna var det fest som gällde. Umgicks lite med grannarna Denny och Marie i början, ett mycket trevligt par i 50-årsåldern (fast de såg ut som max 40, speciellt Marie). Det var de som lockade ner oss till hotellbaren för en dansshow med "mycket rumpor". Tyvärr så var det ju bara av det manliga könet, så där kände vi oss lite lurade. De också för övrigt.

Jimmy var nog mest full på onsdagen. Han var för söt när vi skulle gå från Yordys Sportsbar och han kom på att benen inte gjorde som han ville, definitivt inte gå upp för en liten trappa. Han blev stående precis vid de kvinnliga inkastarna. Så istället för att bara stå där och se dum ut fick han börja prata med en av tjejerna tills han kände att han började få kontroll på benen.

Torsdagen var också illa och då var det nog jag som var gladast i hatten. Träffade en trevlig engelsk inkastare som lurade i oss både jägermeister (äckelpäckel II) och nåt blått.Till sist hamnade vi på en nattklubb och bar hemåt vid fyratiden på natten.


På fredagen började det ta emot. Jimmy tog ett par återställare, men sen mådde han inte så bra resten av resan. Inte så konstigt. Kroppen var helt slut.

Fick göra en del själv de sista dagarna, tog en riktigt lång promenad bland annat. Hittade ett smultronställe längs med strandpromenaden.

På fredagkvällen gick jag ut själv. Ville prata lite mer med Sam, den kvinnliga inkastaren. Föll ju lite för hennes ord "You´re gorgeuos" kvällen innan. Inte ofta man hör såna komplimanger.

Blind var hon inte heller.


Hemresan

Var seeg. Alla hemresor är sega.


Lite reflektioner

Playa del Americas var riktigt bra som sol och partyställe. Men mysigt kan jag inte påstå att det var. Fanns dock några guldkorn när strandpromenaden började närma sig sitt slut.


Personalen - för det mesta väldigt oengagerad, ibland till och med otrevlig. Fanns några undantag. Bland annat stället som bjöd oss på likör efter varje måltid. Och det tackar vi inte nej till.


Ett citat från en flygvärdinna på resan ner: "För er som nu sitter och tänker att "nej usch, nån likör vill jag inte ha. Till er har vi en likör som heter Dooleys".


Är förvånad över hur utbrett det var med prostitution i Playa del Americas. Kom fram tjejer två-tre kvällar. En kväll följde de efter i 50 meter med ett stadigt grepp om ens nedre regioner. "Nej" verkade de inte förstå. Till sist fick jag ta till en riktig mördarblick mot henne innan hon muttrade "ok, ok..you´re gay".

Det mest sjuka var väl annars att till och med pubarna och nattklubbarna lockade med "lap dance" och "blowjobs". Nej, nej..alltså, jag är här för att dricka SPRIT..jag vet, det är märkligt, men så är det! Vill ja ha nåt så skaffar jag det på egen hand, annars får jag vara utan. Tack!


Det är både härligt att jobbigt att skratta så man får ont i magen. Och det hände en hel del gånger under veckan.


Klarade oss utan större missöden under veckan. Pass, pengar och piljett höll vi ordning på. Hade till och med över 1 000 kronor med mig hem. Naturligtvis gled min mobiltelefon ur handbagaget på hemresan. Bara att köpa ett nytt simkort och mobil. Och se glad ut. Well, well..var ändå sugen på en ny mobil. Försöker intala mig det i alla fall.


Vissa köper fina souvenirer som knappnålar, kylskåpsmagneter, gosedjur, porslin, osv. Conny köper en vandrande råttjävel med blinkande ögon och en iller som jagar efter en boll. "Is it for a child" frågade försäljaren. "Yes, for me", svarade jag.























Av Conny - 9 januari 2010 12:50

Imorrn vid den här tiden är vi förmodligen snart framme, redo att ta en rom & cola på balkongen i Teneriffa..Skriver förmodligen eftersom man aldrig ska ta något för givet.


http://www.apollo.se/SE/vart-vill-du-resa/Europa/Spanien/Teneriffa/PlayadelasAmericas/Accomodations/Pages/TropicalPlaya.aspx

Här ska vi bo. Visst ser det otrevligt ut? ;)


Hoppas vädret blir bra och att resan flyter på utan några större missöden. Är första gången jag och Jimmy är iväg på en solsemester, trots att vi varit bästa kompisar sedan första klass..Så det ska bli otroligt skoj. Blir en massa drinkar, sol (hoppas vi), bad och avkoppling. Bara att komma bort ska bli så skönt! :)


Ta hand om er här hemma!

Kärlek!

/C

Av Conny - 9 januari 2010 12:34

Lovade ju att jag skulle bli bättre på att blogga.

Så bra det gick ;)

Men, som jag tidigare skrivit så bloggar jag för min skull, när jag tycker det är roligt och jag har inspiration.

November och december var ganska fullsmockade med jobb, vilket känts bra. Jag älskar att jobba, speciellt när jag får göra det jag tycker är roligt, att skriva.


Julen var riktigt bra. Morfar fick komma hem över jul och det var det ärligt talat ingen av oss som trodde skulle ske...Och han har piggnat till, för tillfället i alla fall..en seg och stark man, min morfar!


Mellandagarna var mer eller mindre piss, speciellt dagarna före nyårsafton. Vill inte gå in på några detaljer, men kände mig bara väldigt misslyckad som människa.

Men vet ni vad, det är bra med kriser ibland. Det gör en starkare och ibland när sanningen slår en hårt och brutalt så kan det motivera en att ta itu med saker och ting. Både sådant som är jobbigt, nytt och spännande.


Nyårsafton var riktigt rolig hemma hos Jimmy, även om man blev lite väl på örat kanske..som vanligt. Midsommar, juldagen och nyårsafton brukar bli såna helger.Vi var inte så många: jag, Jimmy, Pernilla, Johanna, Tobbe, Martin E, Lina och Henke, men det var riktigt lagom. Åt och drack gott och så gjorde jag mitt "årliga" nyårsquiz :)


Det är lite av vad som hänt sista tiden. Imorrn väntar helt nya äventyr. Men lite om det här ovan.


Kram

/C

Ovido - Quiz & Flashcards