Alla inlägg under april 2012

Av Conny - 19 april 2012 09:00

En gång för ganska längesedan skrev jag att jag hade kontaktat spåmannen Signar Lidman för en personlig fundering.

Men det är inte jag som ÄR Signar.

Så tyvärr kan jag inte hjälpa er med frågor om vart er kanin Gruffen befinner sig eller om era söner kommer att få jobb inom den närmaste framtiden. Tyvärr!

Av Conny - 12 april 2012 18:58

Msn är bra ibland. Hittade precis fem tips på bra mat om man vill få platt mage.


Mandlar och nötter - Inga problem. Riktigt gott faktiskt. Sedan är kanske favoriten smaksatta cashewnötter inte något ideal, men jag tror ändå att det är bättre än godis och glass.


Böner och ärtor - Här tar det emot lite måste jag erkänna. Har ruggigt svårt för konsistensen på bönor. Funkar om det är uppblandat i mat.


Spenat och annat grönt - Gott! Även om just spenat inte är någon favorit.


Mjölkprodukter som lättmjölk, ost, yoghurt - gnuggar händerna. Älskar mjölk, sedan ska man nog inte dricka sådana mängder som jag gör..


Havregrynsgröt - inga problem det heller. Vet dock inte hur jag ska väva in det i kosten. Är ju inte mycket för frukost, och på lunchen blir det lite klent om man jobbar. Och till kvällsmat..nja.

Av Conny - 9 april 2012 11:04

Ja, idag vaknade man upp till en grå dag minsann. Hade tänkt att cykla ut på ett jobb, men fortsätter regnandet så ställer jag nog in det. Är ju faktiskt ledig egentligen.


Annars har påsken varit ganska bra. Hade en trevlig påskafton. Först middag ute hos kära mor, sedan på kvällen umgicks jag med syster yster. Satt och tjatade, garvade åt roliga klipp och fuldansade så det stod härliga till här hemma :D Sedan var vi ut på några av pubarna. Trodde det skulle vara hur mycket folk som helst ute, men det var lugnt. Vet inte om Societén kanske svalde mycket av folket.


Annars har det varit en väldigt lugn påsk, så ser faktiskt fram emot lite jobb nu (även om jag säkerligen kommer att förbanna väckarklockan imorgon bitti.


Vad ska man käka idag då? Förslag. Är sugen på något riktigt gott, men kan inte komma på vad..Så jäkla dumt uttryck förresten, när är man sugen på något äckligt...Men är sugen på något riktigt gott hemlagat. Så kanske man skulle uttrycka det :)


Distans funkar rätt bra tror jag..känns lite bättre nu. Finns ju mer realistiska saker i livet :-)


Kram på er!


Av Conny - 6 april 2012 08:03

Långfredag och ledig!

Givetvis vaknade man med ett litet piiing klockan 7. Så typiskt när man FÅR sova.

Men, men..Gör det bästa av situationen, dricker morgonkaffe, kollar på lite klipp från serier, lyssnar på musik..Så sämre kan man ha det =) Ska nog ta och städa lite idag med. Vädret ser inte ut att inbjuda till så mycket annat.


Hörrni! Behöver tips på bra träningslåtar..Just nu är nog Florence & The Machine med Dog Days Are Over och In Flames med Where The Dead Ships Dwell mina favoriter. Alla tips är välkomna, lyssnar på det mesta, bara det får igång en.


Påsk! Har aldrig varit någon högtid som jag brytt mig speciellt mycket om. Man äter ett ägg, säger gla påsk och sen är det över. Men ser i alla fall fram emot påskmiddag hemma hos mammsen imorrn. Syster är också där och har Diesel (ja, katten alltså) med sig. Så jag ska bjuda Diesel på gargg. Hon blir störtskön när hon super. Annars vet jag inte riktigt vad som händer imorgon, tar det som det kommer.

Vad ska ni göra? :)

Ovido - Quiz & Flashcards