Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Den absoluta drömmen

Av Conny - 25 september 2009 22:21

Har tänkt lite på det här med drömmar och visioner, både realistiska och andra, mer svåruppnåeliga.

Jag har svårt för uttryck som "man klarar allt bara man vill", jag tror helt enkelt inte att det stämmer.Vissa förutsättningar måste finnas där, talang exempelvis.


Men jag har nog ofta varit lite rädd för att satsa, varit lite för lat, inte trott på mig själv och så vidare. Och har nog ärligt talat aldrig haft en sån där riktig dröm som jag strävat efter. Beundrar dem som lämnar all trygghet och ger sig in på okänd terräng.


Har ett par drömmar som vuxit sig allt starkare senaste åren.

Dels skulle jag vilja spela teater. Fick ofta höra att jag hade talang i skolan, men blev aldrig mer efter gymnasiet. Hade varit häftigt att gå med i en teatergrupp, eller spela med i en b-film (om någon har en roll i någon Hollywood-produktion att erbjuda så är de naturligtvis också välkomna). Hur som helst är det otroligt häftigt att gå in i en karaktär, att lämna ens riktiga jag bakom sig ett tag.


En annan dröm är att skriva manus för tv och film. Kanske mest tv-såpor, eftersom jag alltid varit fascinerad av det formatet. Emmerdale är en förebild, en evighetsserie som är välskriven och välspelad (för det mesta i alla fall...), trots att det pumpas ut avsnitt varje dag. Tror egentligen inte att det är något glamouröst jobb att skriva för tv, men skulle vilja få använda min fantasi igen..den har liksom försvunnit lite efter tonåren.


Så där är väl ett par drömmar som jag lever med, men har egentligen ingen aning om vilka vägar man ska ta..men de finns där i bakhuvudet.


Written by
Conny Bengtsson


En dag, kanske


 
 
Ingen bild

Ellie

26 september 2009 12:07

Vi är väldigt lika du och jag bror, på många plan. Har aldrig heller haft såna där riktigt stora drömmar och tror inte heller riktigt på att man kan uppnå allt.. Det går säkert men man måste nog ha lite medvind. På senare år har jag insett att min dröm är att jobba med djur, men jag har helt enkelt inte förutsättningarna att bli veterinär. Hade jag haft gott om pengar och kunnat läsa upp betyg under flera år så visst.. men nu har jag inte det.. så nej, allt är inte möjligt ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Conny - 7 augusti 2015 16:01

Hittade precis ett intressant blogginlägg. ”Har du en olustig känsla? Då har du tänkt en olustig tanke”. Kanske är det så. Just nu känns det lite jobbigt. Och har en dålig känsla, som att något dåligt kommer att hända. Men försöker at...

Av Conny - 5 juli 2015 16:23

Två arbetsdagar kvar till semester och det är efterlängtat. Det händer mycket hela tiden. Inte alltid positiva saker. Ser ut som att det kommer att bli kallt och regnigt, i alla fall i början av semester. Vilken överraskning    Men vet ni vad? Ja...

Av Conny - 14 juni 2015 18:24

"You fall in love and you get hurt. You don't and the worst that can happen is you get lonely"  De finns där, men rädslorna ska inte vinna den här gången. Det känns som att det är något fint på gång. Ditt leende, ditt stora hjärta, din fina rygg,...

Av Conny - 4 juli 2013 17:33


    Blev en snabbvisit i den kungliga hufvudstaden tisdag-onsdag. Ett väldigt kort men välbehövligt avbrott från Varberg och lägenheten. En del tycker det är lite märkligt att jag reser iväg på egen hand, men jag tycker det är så skönt att kom...

Av Conny - 10 november 2012 09:53

Du är faktiskt 34 nu. Är det inte dags att slå sig till ro? Inte träffat någon än?Va? 34? Singel? Tack för upplysningarna. Jag behöver påminnas ibland, jag är inte alls fullt medveten om att jag lever utanför normen. Varför sitter jag här i kalli...

Ovido - Quiz & Flashcards