Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

Jag behöver min röst..

Av Conny - 24 juli 2009 12:51

Har knappt någon röst och har flera intervjuer idag, det är ganska svårlöst. Ska träffa The Refreshments ikväll, lite pinsamt att låta som en kraxande kråka.

Mår ganska ok i övrigt, ingen jättehög feber och inte så värst täppt i näsan, verkar mest sitta i bröstet och halsen.

 Ingen som har ett kanonrecept på hur man får tillbaka rösten? Man ska ju inte prata så mycket, så ska försöka undvika det så mycket jag kan. Och så dricker jag varmt honungsvatten, knaprar halstabletter och gurglar bakteriedödande..kan nog inte göra så mycket mer?

Stressad över jobbet också, blir nog 36 sidor även denna vecka. Så bara att jobba på.

Refreshments/Jerry Williams ikväll. Och stand-up på Majas imorrn, det ska bli riktigt skoj. Hoppas få träffa komikerna tidigare på dagen också, hade varit kul att få träffa Schyffert och de andra.


 
 
Lotta

Lotta

24 juli 2009 15:04

Tro mig jag vet allt om att tappa rösten. Sitter det på stämbanden så bind en halsduk eller något runt för värme hjälper. Gamla huskurer som äpplen och glass kan faktiskt också hjälpa och vad du än gör så viska inte! Det är mycket mer påfrestande för stämbanden än att försöka prata vanligt och gör det oftast bara värre. Plus drick mycket vatten det hjälper nästan alltid mot allt. Hoppas det löser sig för dig.

http://elva-atta.blogspot.com

 
Mona

Mona

24 juli 2009 17:15

Hoppas du snart får tillbaka din röst vännen :) Krya på dig! :)

http://sashakitty.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mona

24 juli 2009 20:33

Måste ju även berömma dig för hur duktig du har blivit med bloggandet :) Fortsätt så!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Conny - 7 augusti 2015 16:01

Hittade precis ett intressant blogginlägg. ”Har du en olustig känsla? Då har du tänkt en olustig tanke”. Kanske är det så. Just nu känns det lite jobbigt. Och har en dålig känsla, som att något dåligt kommer att hända. Men försöker at...

Av Conny - 5 juli 2015 16:23

Två arbetsdagar kvar till semester och det är efterlängtat. Det händer mycket hela tiden. Inte alltid positiva saker. Ser ut som att det kommer att bli kallt och regnigt, i alla fall i början av semester. Vilken överraskning    Men vet ni vad? Ja...

Av Conny - 14 juni 2015 18:24

"You fall in love and you get hurt. You don't and the worst that can happen is you get lonely"  De finns där, men rädslorna ska inte vinna den här gången. Det känns som att det är något fint på gång. Ditt leende, ditt stora hjärta, din fina rygg,...

Av Conny - 4 juli 2013 17:33


    Blev en snabbvisit i den kungliga hufvudstaden tisdag-onsdag. Ett väldigt kort men välbehövligt avbrott från Varberg och lägenheten. En del tycker det är lite märkligt att jag reser iväg på egen hand, men jag tycker det är så skönt att kom...

Av Conny - 10 november 2012 09:53

Du är faktiskt 34 nu. Är det inte dags att slå sig till ro? Inte träffat någon än?Va? 34? Singel? Tack för upplysningarna. Jag behöver påminnas ibland, jag är inte alls fullt medveten om att jag lever utanför normen. Varför sitter jag här i kalli...

Ovido - Quiz & Flashcards