Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

Wii - Eller spara eller slösa

Av Conny - 7 juli 2009 20:24

Var på vippen att jag stack och handlade ett Wii idag. Tänkte på det redan på förmiddagen. Sedan i eftermiddags var jag, mamma och morfar ut till min kusin Jenny i Åsa och vad tror ni det första de säger är..Jo, att hela familjen var uppe till klockan 2 i natt och spelade och att det är såå roligt.


Var ännu mer beslutsam att cykla bort till Elgiganten när jag kom hem..Men så tog min "spara"-identitet över. Behöver jag verkligen en spelkonsol NU? Visst, det är roligt. Men hur mycket kommer jag egentligen att spela i sommar när man har heltidsjobb?


Så nä...Jag väntar. Egentligen har jag råd, får en bra lön (man tycker att det mesta är suveränt efter att ha gått på aktivitetsstöd).

Men vet också att det finns mycket annat jag vill lägga pengarna på...vill gärna resa bort ett par dagar i augusti-september, antingen här hemma eller en fotbollsresa till England. Sen vill jag gärna ta en vecka i solen lite senare i höst.


Får väl se vad det blir. Vore också skönt att kunna spara lite pengar för en gångs skull, slippa vara orolig för extrautgifter.

 
 
Mona

Mona

8 juli 2009 06:19

Ditt förnuft är alldeles riktigt vännen, men sen tycker jag ändå att du är värd dig själv ngt skojigt! Man måste ju även få unna sig saker! :)

http://sashakitty.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ellie

8 juli 2009 10:20

jag kan ta hand om dina pengar så slipper du slösa.... kommer va kris i månadens slut :) jag återkommer om detta :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Conny - 7 augusti 2015 16:01

Hittade precis ett intressant blogginlägg. ”Har du en olustig känsla? Då har du tänkt en olustig tanke”. Kanske är det så. Just nu känns det lite jobbigt. Och har en dålig känsla, som att något dåligt kommer att hända. Men försöker at...

Av Conny - 5 juli 2015 16:23

Två arbetsdagar kvar till semester och det är efterlängtat. Det händer mycket hela tiden. Inte alltid positiva saker. Ser ut som att det kommer att bli kallt och regnigt, i alla fall i början av semester. Vilken överraskning    Men vet ni vad? Ja...

Av Conny - 14 juni 2015 18:24

"You fall in love and you get hurt. You don't and the worst that can happen is you get lonely"  De finns där, men rädslorna ska inte vinna den här gången. Det känns som att det är något fint på gång. Ditt leende, ditt stora hjärta, din fina rygg,...

Av Conny - 4 juli 2013 17:33


    Blev en snabbvisit i den kungliga hufvudstaden tisdag-onsdag. Ett väldigt kort men välbehövligt avbrott från Varberg och lägenheten. En del tycker det är lite märkligt att jag reser iväg på egen hand, men jag tycker det är så skönt att kom...

Av Conny - 10 november 2012 09:53

Du är faktiskt 34 nu. Är det inte dags att slå sig till ro? Inte träffat någon än?Va? 34? Singel? Tack för upplysningarna. Jag behöver påminnas ibland, jag är inte alls fullt medveten om att jag lever utanför normen. Varför sitter jag här i kalli...

Ovido - Quiz & Flashcards