Alla inlägg den 24 juni 2009

Av Conny - 24 juni 2009 14:05

 Idag har det varit introduktion på klassmorfarprojektet. För de som undrar vad en klassmorfar är för något så kan jag berätta att det är en extraresurs i skolorna. Man ska finnas till hands och prata med elever, stötta dem,  förebygga mobbning och annat. Ska börja med det i mitten av augusti, om man inte hittar något annat heltidsjobb fram till dess.

Idag var vi på 5:e vik på Getterön, cyklade ut..var ganska mör redan efter cykelturen, för jag trampade på rätt bra.. Väl framme fick jag veta att vi skulle spela brännboll, var väl första gången sedan högstadiet som jag spelade det tror jag.

Många barndomsminnen som flashade förbi..jag var verkligen värdelös i det mesta i sportväg på den tiden. Blev inte vald bland de första i idrotten direkt. Hade nästan glömt hur det gick till..lyra? bränd? Wow..flashbacks, som sagt..

Hade man blivit något bättre? Ja, lite kanske..behövde inte använda "dasslocket" i alla fall.

Ska dit imorrn också, sen är det "sommarlov" fram till den 22:a augusti. Om jag nu inte hade haft jobb i sommar, vill säga. Men, men..är glad för jobbet. Tjäna pengar är bra.


Kommer att känna av muskler jag inte trodde jag hade imorgon.


Ut på jobb strax, ska intervjua ett gäng som sätter upp en ABBA-musikal.

Ikväll blir det fotboll och rester från gårdagens mumsiga tacos.

Ovido - Quiz & Flashcards