Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Conny - 16 februari 2009 18:30

Mycket tankar i en liten hjärna för tillfället.

Jag kräver många svar av både hjärta och hjärna. Som så många gånger förr känns det som om inget av dem räcker till. Eller så säger de emot varandra.

En dag i taget, ett beslut i taget, ja, tänk om det vore så lätt..Jag vill att allt ska hända nu, att jag ska se vad som är rätt och vad som är fel, svart eller vitt.

Just nu är det grått.

Det låter sjukt, men det händer faktiskt en hel del bra och spännande saker för tillfället och egentligen så är jag nog rätt glad. Men likt Ingmar Bergman så skapar bra saker ångest..känns som om något dåligt ska hända.

Jag säger som Robert Gustafsson i en sketch där han parodierar Bergman:

"Det har hänt något fruktansvärt, förstår du...det är nämligen så att jag har..gått och blivit lycklig".

Av Conny - 16 februari 2009 18:13

"Jag tror det började som längtan, ja det var något i mitt bröst
Som om det skulle brista, som jag inte fick nån luft

När du kom in"

David Urwitz - Hej då


Ovido - Quiz & Flashcards