Direktlänk till inlägg 20 september 2008

Jag vill tillbaka!

Av Conny - 20 september 2008 11:08

Har haft en helt underbar vecka i Marmaris och Turkiet. Allt har varit över förväntan. Vädret, naturen, festandet, ja till och med turkarna.

Jag brukar alltid tycka att det är lite skönt att komma hem, men inte den här gången. Kändes bara väldigt tomt när jag klev in i lägenheten i torsdags kväll.


Det var ett väldigt bekymmersfritt liv där nere, sola, bada, äta och festa. Badade minst 15 gånger om dagen, orkade inte ligga och pressa i solen allt för länge mellan doppen. Var 35 grader i solen och drygt 25 i vattnet, så det räckte till. Inte konstigt att det blev en chock för kroppen när man kom hem och det var knappt nio grader när man klev ur planet. Härliga svenska höst…

Fick en bra start på min hemkomst också. Brev från arbetsförmedlingen. Ska dit på möte på torsdag, ska bli ”roligt” att se vad de har för planer. Har ingen bra magkänsla i alla fall. Ska ju på möte på tidningen på fredag och hoppas verkligen att jag får så mycket jobb som möjligt framöver. Så att man kan undvika eventuella arbetsmarknadsåtgärder så mycket det går.

Och så hade jag även fått brev från Vattenfall. Jag bytte från Varberg energi till Vattenfall för drygt ett år sedan, men sedan dess har Varberg energi fortsatt att dra summor från mitt konto. Visserligen väldigt små summor, men jag har ändå trott att bytet kanske aldrig gick igenom eller att det fortfarande är Varberg energi som stått för faktureringen, eftersom det är de som förfogar över elnätet. Men i brevet från Vattenfall stod det att de har ”missat” att fakturera mig hela den här perioden och i nästa vecka kommer jag att få en räkning för hela året. Jag är glad om summan hamnar under 3000 kronor.

Byt aldrig till Vattenfall! Visst, det är upp till en själv att kolla att man betalar för det man utnyttjar, men hur kan man över huvud taget brista så mycket i rutiner att man glömmer att fakturera sina kunder närmare ett och ett halvt år?

Välkommen hem!

Bilder från semestern finns för övrigt här:

http://www.new.facebook.com/wall.php?id=645101595&banter_id=516667914#/album.php?aid=58819&id=516667914&ref=mf

 
 
Ingen bild

Ellie

20 september 2008 12:11

Jag mäd! vill oxå tillbax :( :( :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Conny - 7 augusti 2015 16:01

Hittade precis ett intressant blogginlägg. ”Har du en olustig känsla? Då har du tänkt en olustig tanke”. Kanske är det så. Just nu känns det lite jobbigt. Och har en dålig känsla, som att något dåligt kommer att hända. Men försöker at...

Av Conny - 5 juli 2015 16:23

Två arbetsdagar kvar till semester och det är efterlängtat. Det händer mycket hela tiden. Inte alltid positiva saker. Ser ut som att det kommer att bli kallt och regnigt, i alla fall i början av semester. Vilken överraskning    Men vet ni vad? Ja...

Av Conny - 14 juni 2015 18:24

"You fall in love and you get hurt. You don't and the worst that can happen is you get lonely"  De finns där, men rädslorna ska inte vinna den här gången. Det känns som att det är något fint på gång. Ditt leende, ditt stora hjärta, din fina rygg,...

Av Conny - 4 juli 2013 17:33


    Blev en snabbvisit i den kungliga hufvudstaden tisdag-onsdag. Ett väldigt kort men välbehövligt avbrott från Varberg och lägenheten. En del tycker det är lite märkligt att jag reser iväg på egen hand, men jag tycker det är så skönt att kom...

Av Conny - 10 november 2012 09:53

Du är faktiskt 34 nu. Är det inte dags att slå sig till ro? Inte träffat någon än?Va? 34? Singel? Tack för upplysningarna. Jag behöver påminnas ibland, jag är inte alls fullt medveten om att jag lever utanför normen. Varför sitter jag här i kalli...

Ovido - Quiz & Flashcards