Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Conny - 27 augusti 2009 23:32

Blev en helt annorlunda dag än planerat.

Har varit på konferens i Bua med Varbergsposten, fick reda att jag skulle på den i förmiddags..mailet från chefen hade hamnat i skräpkorgen, så blev en liten överraskning när chefen ringde vid elva och frågade om jag "var på g".


Men blev en riktigt bra dag/kväll med bra planeringsmöten, mat på Stinas (räkcocktail, helstekt rödspätta och baileyspannacotta) och så en avslutning med järngänget: Jag, chefen och Micael på Harrys (tre öl och två rom & cola..lugnare än vanligt, med andra ord)


Allt var bra.

MEN! Dagens absoluta höjdpunkt för min del var båtfärden mellan Bua och Varberg. Chefen hade "hyrt" sjöräddningens båt. Det var gott väder, men lite blåsigt så det gick ganska rejäl sjö.

Älskar verkligen när det går vågor och det stänker vatten över hela båten, när man får klamra sig fast med armarna och parera vågorna med hela kroppen. Höra dunket från motorn.

För mig är det barndomsminnen, som när jag och syster satt längst fram i fören på båten och blev totalt nedstänkta. 

Kan sakna havet och båtlivet otroligt mycket. Men idag fick jag stilla lite av det suget och det känns bra.


Nu blir det bingen. 

Också gott!

Ovido - Quiz & Flashcards