Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Conny - 24 oktober 2008 22:37

Att Loulou åkte istället för Sepideh, Johan eller Robin B!

Usch!

Och Anna hängde löst? Visserligen är hon överskattad, men ändå. Man undrar verkligen hur svenska folket tänker...


Av Conny - 24 oktober 2008 21:17

ABBA-tema i Idol denna vecka. Kvällens framträdanden ändrade inte min åsikt speciellt om någon av Idolerna, förutom Robin E som gjorde en riktigt rockig och bra version av "Waterloo".
Anna är fortsatt överskattad. Juryn var full av beröm och det är möjligt att det var mer intressant live, men i tv-rutan blev det ganska tråkigt.

Loulou gillar jag skarpt, men ABBA passar inte riktigt hennes soulröst. Dessutom var det några veckor sedan hon gjorde ett riktigt bra framträdande.

Kevin har en bra röst och får säkert många kvinnliga röster. Personligen har jag svårt att palla med hans flåshurtiga sätt, men man kan inte neka till att han är proffsig på scenen.

Lars gör helt klart sin egen grej och det ger respekt hos mig. Men ABBA-tolkningen? Nej, nej, nej! Kändes som ett studentspex som ballat ur.
Johan - ja att han är över huvud taget kvar är väl ett talande betyg för att bredden i årets "Idol" inte är den bästa. En sångröst som får Håkan Hellström att framstå som en skönsjungande tenor och hela paketet kryddas dessutom med en otroligt påträngande ADHD-personlighet. Man önskar att även fjortistjejer kunde ha någon form av kritisk ådra i sina östrogenkroppar.

Alice var ingen större favorit i början, men hon har verkligen vuxit med varje veckofinal. Verkar riktigt ödmjuk och go också.Heja

Robin B tycker jag verkar väldigt trevlig och det vinner han mycket på. Rösten är dock medioker och han riskerar nog att hänga löst ikväll.
Sepideh - skaplig röst och är småsöt, men inget mer. Har i min mening inget eget uttryck.

Summering: Jag tror Robin B och Sepideh kommer hänga löst ikväll och jag tror Sepideh åker ut. För gud hör väl inte min bön och skickar ut ADHD?





Ovido - Quiz & Flashcards